Els joves aprenen les regles. Els qui tenim experiència hem de contribuir a millorar-les, que evolucionin amb solucions a nous reptes i que les excepcions no les debilitin.
Treballem diversos àmbits de l’ordenació territorial:
L’escassedat d’aparcament a les vies públiques va impulsar l’ordenació, primer, en funció del temps d’estacionament. Per a facilitar la rotació dels vehicles aparcats. La reserva per al transport urbà de mercaderies; per a zones escolars; per a establiments de salut; ha anat estenent les ordenacions. En els darrers anys, amb la distinció entre zones especialment reservades als veïns. Normatives que canvien i s’adapten al compliment de la finalitat.
Ordenances d’usos comercials. Pràcticament des del creació de la consultora hem treballat les ordenances municipals d’usos comercials, quan el planejament urbanístic ho preveia i ho permetia. Ordenances que es poden ajudar a corregir disfuncions per a la convivència social amb major celeritat que els plans especials urbanístics.
Ordenances de terrasses. Les hem treballades en municipis turístics i en municipis que han permès les activitats de restauració i de lleure en espais de places i carrers. Treballem per millorar les ordenances existents i adaptar-les a noves necessitats i reptes dels municipis.
Malgrat que les autoritats europees han aprovat que, es deixaran de vendre vehicles particulars amb combustibles fòssils l’any 2035, la mobilitat més sostenible està poc desenvolupada a casa nostra. La xarxa de recàrrega de vehicle elèctrics estava més desenvolupada a Portugal que a Catalunya, d’acord amb les publicacions de la UE-27.